מהי אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית מקיפה המתארת איך עסק מתכנן להגיע לקהל היעד שלו ולהשפיע עליו לקנות או להגיב בצורה שהוא מבקש, באמצעות כלי, טקטיקות ומסרים מכוונים.

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

מהי אסטרטגיה שיווקית?

מהי אסטרטגיה שיווקית? אסטרטגיית שיווק מתייחסת לתוכנית המשחק הכוללת של העסק להגעה לצרכנים פוטנציאליים והפיכתם ללקוחות של המוצרים או השירותים שלהם. אסטרטגיית שיווק מכילה את הצעת הערך של החברה, מסרים מרכזיים של המותג, נתונים על נתונים דמוגרפיים של לקוחות יעד ואלמנטים ברמה גבוהה אחרים.

הבנת אסטרטגיות שיווק

אסטרטגיית שיווק ברורה צריכה להסתובב סביב הצעת הערך של החברה, אשר מתקשרת לצרכנים עבור מה החברה מייצגת, כיצד היא פועלת ומדוע היא ראויה לעסק שלהם.

זה מספק לצוותי שיווק תבנית שאמורה להודיע ​​ליוזמות שלהם בכל המוצרים והשירותים של החברה. לדוגמה, וולמרט חברה אמריקאית ידועה כקמעונאית מוזלת עם "מחירים נמוכים יומיומיים", שפעילותה העסקית ומאמצי השיווק שלה נטועים ברעיון זה.

אסטרטגיות שווק לעומת תוכניות שיווקיות

האסטרטגיה השיווקית מתוארת בתוכנית השיווק – מסמך המפרט את סוגי הפעילויות השיווקיות הספציפיות שעורכת חברה ומכיל לוחות זמנים להפעלת יוזמות שיווק שונות.

באופן אידיאלי לאסטרטגיות שיווק צריכות להיות תוחלת חיים ארוכה יותר מאשר תוכניות שיווק אינדיבידואליות, מכיוון שהן מכילות הצעות ערך ומרכיבים מרכזיים אחרים של המותג של החברה, שבדרך כלל מתקיימים לאורך זמן. במילים אחרות, אסטרטגיות שיווק מכסות הודעות בעלות תמונה גדולה, בעוד שתוכניות שיווק משרטטות את הפרטים הלוגיסטיים של מסעות פרסום ספציפיים.

לדוגמה, אסטרטגיית שיווק עשויה לומר שחברה שואפת להגביר את הסמכות בחוגי נישה שבהם הלקוחות שלהם מבקרים. התוכנית השיווקית מוציאה את זה לפועל על ידי הזמנת חלקים של מנהיגות מחשבתית בלינקדאין.

שיווק דיגיטלי לעסקים

היתרונות של אסטרטגיה שיווקית

המטרה הסופית של אסטרטגיית שיווק היא להשיג ולתקשר יתרון תחרותי בר קיימא על פני חברות יריבות על ידי הבנת הצרכים והרצונות של הצרכנים שלה. בין אם זה עיצוב מודעה מודפסת, התאמה אישית המונית או מסע פרסום במדיה חברתית, ניתן לשפוט נכס שיווקי על סמך מידת האפקטיביות שהוא מעביר את הצעת הערך המרכזית של החברה. קראו עוד על: איך להצליח בשיווק רשתי?

מחקר שוק יכול לעזור לשרטט את היעילות של מסע פרסום נתון ויכול לעזור לזהות קהלים לא מנוצלים כדי להשיג יעדים בשורה התחתונה ולהגדיל את המכירות.

כיצד ליצור אסטרטגיה שיווקית

יצירת אסטרטגיה שיווקית דורשת כמה שלבים. משאב שיווק דיגיטלי, מציע תובנה כיצד ליצור את האסטרטגיה שלך.

  1. זהה את המטרות שלך: בעוד שמכירות הן המטרה הסופית של כל חברה, אמורות להיות לך יעדים קצרי טווח כמו הקמת סמכות, הגדלת מעורבות הלקוחות או יצירת לידים. יעדים קטנים יותר אלו מציעים אמות מידה מדידות להתקדמות תוכנית השיווק שלך. חשוב על אסטרטגיה כעל אידיאולוגיה ותכנון ברמה גבוהה כדרך בה אתה משיג את המטרות שלך.
  2. הכר את הלקוחות שלך: לכל מוצר או שירות יש לקוח אידיאלי, וכדאי לדעת מי הם ואיפה הם מבלים. אם אתה מוכר כלי עבודה חשמליים, תבחר בערוצי שיווק שבהם קבלנים כלליים עשויים לראות את ההודעות שלך. קבע מי הלקוח שלך וכיצד המוצר שלך ישפר את חייהם.
  3. צור את המסר שלך: כעת, כשאתה יודע את המטרות שלך ולמי אתה מפנה, הגיע הזמן ליצור את ההודעות שלך. זו ההזדמנות שלך להראות ללקוחות הפוטנציאליים שלך כיצד המוצר או השירות שלך יועילו להם ומדוע אתה החברה היחידה שיכולה לספק אותם.
  4. הגדר את התקציב שלך: אופן פיזור ההודעות שלך עשוי להיות תלוי בכמה אתה יכול להרשות לעצמך. האם תרכוש פרסום? מקווה לרגע ויראלי ברשתות החברתיות באופן אורגני? שולחים הודעות לעיתונות לתקשורת כדי לנסות להשיג סיקור? התקציב שלך יכתיב מה אתה יכול להרשות לעצמך לעשות.
  5. קבע את הערוצים שלך: אפילו המסר הטוב ביותר צריך את המקום המתאים. חברות מסוימות עשויות למצוא ערך רב יותר ביצירת פוסטים בבלוג עבור אתר האינטרנט שלהן. אחרים עשויים למצוא הצלחה עם מודעות בתשלום בערוצי מדיה חברתית. מצא את המקום המתאים ביותר לתוכן שלך.

קראו עוד על: שיווק דיגיטלי לעסקים.

למדוד את ההצלחה שלך: כדי למקד את השיווק שלך, אתה צריך לדעת אם הוא מגיע לקהל שלו. קבע את המדדים שלך וכיצד תשפוט את הצלחת מאמצי השיווק שלך.

למה החברה שלי צריכה אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיית שיווק עוזרת לחברה לכוון את כספי הפרסום שלה למקום שבו תהיה לה הכי הרבה השפעה. בהשוואה לנתונים מ-2018, המתאם בין ארגון להצלחה אצל משווקים קפץ מסבירות גבוהה כמעט פי ארבעה לכמעט פי שבעה ב-2022. עוד מאמר על: 7 דרכים להשתמש בשיווק בפייסבוק.

מה המשמעות של ארבעת ה-הכללים באסטרטגיה שיווקית?

ארבעת ה-הכללים הם מוצר, מחיר, קידום ומקום. אלו הם הגורמים המרכזיים המעורבים בשיווק של מוצר או שירות. ניתן להשתמש בארבעת ה-Ps בעת תכנון מיזם עסקי חדש, הערכת הצעה קיימת או ניסיון לייעל את המכירות עם קהל יעד. זה גם יכול לשמש כדי לבחון אסטרטגיית שיווק נוכחית על קהל חדש.

בניית אתרים לעסקים - נועם שיווק דיגיטלי

איך נראית אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיה שיווקית תפרט את מסעות הפרסום, ההסברה ויחסי הציבור שיבוצעו על ידי פירמה, לרבות כיצד החברה תמדוד את ההשפעה של יוזמות אלו. בדרך כלל הם יפעלו לפי ארבעת הפס'. הפונקציות והמרכיבים של תוכנית שיווקית כוללים מחקר שוק לתמיכה בהחלטות תמחור וכניסות חדשות לשוק, הודעות מותאמת המתמקדות באזורים דמוגרפיים וגיאוגרפיים מסוימים.

ובחירת פלטפורמה לקידום מוצרים ושירותים – דיגיטלי, רדיו, אינטרנט, מגזינים מסחריים, ו שילוב של פלטפורמות אלה עבור כל מסע פרסום, ומדדים המודדים את התוצאות של מאמצי השיווק ואת לוחות הזמנים של הדיווח שלהם.

האם אסטרטגיה שיווקית זהה לתוכנית שיווקית?

המונחים "תוכנית שיווקית" ו"אסטרטגיה שיווקית" משמשים לעתים קרובות לסירוגין מכיוון שתוכנית שיווקית מפותחת על בסיס מסגרת אסטרטגית כוללת. במקרים מסוימים, האסטרטגיה והתוכנית עשויות להיות משולבות במסמך אחד, במיוחד עבור חברות קטנות יותר שעשויות להריץ רק קמפיין אחד או שניים גדולים בשנה. התוכנית מתארת ​​את פעילויות השיווק על בסיס חודשי, רבעוני או שנתי, בעוד שהאסטרטגיה השיווקית מתארת ​​את הצעת הערך הכוללת.

עברו לדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים.

שאלות נפוצות
למה אסטרטגיה שיווקית חשובה?
איך לדעת אם האסטרטגיה שלי עובדת?
מה ההבדל בין אסטרטגיה שיווקית לבין תוכנית שיווק?
אסטרטגיה שיווקית היא התוכנית הגבוהה המציינת את המטרות והאמצעים להשגתם, בעוד שתוכנית שיווק היא היישום הפרטני והמעשי של האסטרטגיה.
הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים